اسلاید شو

شماره دوم نشریه انجمن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز منتشر شد.

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 13
  • بازديد ماه : 83
  • بازديد کلي : 3,718

درخواست دانشجویان

فرم درخواست نشریه

شماره اول نشریه " انجمن "  به صاحب امتیازی کانون جمیعت اسلامی دانشجویان مستقل  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با مدیرمسئولی شاهین عظیمی و سردبیری سحر اسماعیلی منتشر شد.

در بخشی از این نشریه آمده است:

یک دوست خوب : 

چرا کتاب نمی خوانیم؟ یا بهتر است بگویم چرا برخی افراد انگیزه ای برای کتاب خواندن ندارند؟ به احتمال زیاد تا به امروز چندین بار با این سوالات مواجه شده اید و بدون اینکه دنبال پاسخ باشید آنها را به همان شکل مجهول برای خود حفظ کرده اید. در این مطلب قصد داریم در کنار پاسخ به این سوالات اندکی در رابطه با فرهنگ کتاب خوانی با شما سخن بگوییم. آنچه که از آثار و شواهد برمی آید ، کتاب و کتاب خوانی تاریخی به  بلندای تاریخ تمدن بشری دارد ؛ چرا که پس از ابداع خط که یکی از شگرف ترین پدیده های تاریخ بشریت است شاهد به وجود آمدن کتاب ها و کتابخانه ها بوده ایم که نشان دهنده ی تاریخ مطالعه ی انسان ها  می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و عصر اطلاعات،میلیون ها جلد کتاب در شکل و اندازه های متنوع در اختیار ما قرار دارد اما هنوز برخی از افراد نیاز به کتاب خواندن را در زندگی خود احساس نمی کنند.کتاب به راستی یکی از کلیدی ترین ابزارهای انسان در مسیر پیشرفت و تمدن بوده است؛ آنچنان که نابغه ای چون زیگموند فروید می گویید : در قرون وسطی احتمالا خودم را می سوزاندند،حالا به سوزاندن کتاب هایم قانع هستند.

با تمام این ستایش ها از کتاب، چرا سرانه ی مطالعه ی جامعه کنونی ما این چنین پایین است و افراد میلی برای کتاب خواندن ندارد؟

به نظر اکثر روانشناسان آشنایی و تشویق کودکان از همان ابتدا به کتاب و کتاب خوانی،تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت سالم در بزرگسالی خواهد داشت و انگیزه ی افراد برای کتاب خواندن را در تمام طول عمر حفظ خواهد کرد. پس بنابراین نخستین پاسخ ما به سوال بالا، عدم ایجاد علاقه و تشویق کودکان توسط خانواده ها،مدارس و اجتماعی که کودکان در آن رشد می کنند می باشد. بی سوادی والدین یکی از موانع مهم علاقه مندی کودکان به مطالعه است.در کنار این عامل مهم، اشتغال بیش از حد والدین به خاطر شرایط اقتصادی نامناسب، فرصت کافی برای مطالعه را از آنها می گیرد و آنها نمی توانند الگوی مناسبی  برای فرزندان خود در جهت کتاب و کتاب خوانی باشند . پس ازخانواده ، مدرسه به عنوان دومین خانه کودک در اجتماع، نقش بسیار مهمی در ایجاد علاقه در کودکان و نوجوانان دارد . همچنین درمقاطع بالاتر،دانشگاه هم نقش فعالی در این زمینهدارد. اگر دانش آموز یا دانشجو با کتاب آشنا شد و لذت مطالعه،خود آموزی و افزایش معلومات را درک کرد در تمام دوران زندگی اش از کتاب دست نخواهد کشید .

پس معلمین و اساتید این نقش مهم را بر عهده دارند تا با ایجاد علاقه و تشویق به کتاب خواندن و  همچنین معرفی کتاب های  متناسب با  سن و  میزان  فهم و  درک ...

جهت ادامه مطالب فیلتر شکن خود را روشن و سپس روی " فایل " کلیک کنید.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

نظرسنجی

وبلاگ جدید بدون تعارف دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را چگونه ارزیابی می کنید؟

بولتن دانشگاه آزاد اسلامی

ابزار رایگان وبلاگ