اسلاید شو

شماره اول نشریه افق سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز منتشر شد.

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 28
  • بازديد ماه : 98
  • بازديد کلي : 3,733

درخواست دانشجویان

فرم درخواست نشریه

شماره اول نشریه " افق سلامت " به صاحب امتیازی کانون سلامت دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با مدیرمسئولی ملیکا ذاکر و سردبیری میثم امینی منتشر شد.

در بخشی از این نشریه آمده است:

چکیده :

سان تزو ، حکیم بزرگ جنگ ، حدود ۲۵۰۰ سال پیش نوشت : « دشمن خود را بشناس » . امروزه ، با گسترش covid19 در سراسر جهان ، بزرگترین ارتش دانشمندان پزشکی که تاکنون جمع شده اند ، تصمیم دارند همه چیز را در مورد sars - cov2 یاد بگیرند . تقریبا یک سال از همه گیری کرونا ویروس در جامعه جهانی میگذرد و تا این لحظه دارویی موثر برای درمان این بیماری یافت نشده ولی با این حال دانشمندان در تلاشند تا با آزمایشات بالینی واکسنی موثر برای جلوگیری از گسترش بیش از حد این ویروس تهیه کنند . در این مقاله تلاش کرده ایم تا به بهترین نحو و ساده ترین کلام کرونا ویروس را از دید علمی برسی کنیم . علاوه بر این تلاش کرده ایم که یک دید کلی از مبدا ، خانواده و ساختار این ویروس جدید ( covid19 ) ارائه دهیم .


مقدمه :

دنیا گیری یا پاندمی به حالتی از همه گیری بیماری گفته میشود که از مرز چند قاره فراتر رفته باشد . بیماری هایی مثل ایدز و کووید -۱۹ ، نمونه هایی از دنیا گیری بیماری در سال های گذشته هستند . به این حالت همه گیری جهانی نیز گفته میشود . در گذر تاریخ چند دنیاگیری رخ داده است که از شناخته شده ترین آنها می توان آبله ، طاعون ، سل ، آنفلوانزا ، وبا را نام برد . یکی از دهشت بارترین دنیا گیریها بیماری مرگ سیاه بود که در سده چهاردهم ، ۷۵ تا ۲۰۰ میلیون تن را کشت . پیش از دنیا گیری کووید ۱۹ ، از دنیا گیری های دوران معاصر ، میتوان آنفولانزای ۱۹۱۸ را نام برد . ( 1 ) آنفولانزایی در سال ۱۹۱۸ شیوع پیدا کرد که عامل آن و آنفلونزای A زیر گروه H1N1 بود . ویروس این ویروس از خانواده ارتومیکسوویریده است که در ساختمان خود ، دارای هماگلوتینین و نور آمینیداز هستند .

بین مابین بهار ۱۹۱۸ تا تابستان ۱۹۱۹ ، این بیماری ۵۰۰ میلیون نفر ( یک سوم مردم جهان در آن هنگام در سراسر جهان را دچار کرد . به گفته پژوهشگران ۱۷ تا ۵۰ میلیون انسان جان خود را از دست دادند . البته در برخی تخمین ها تا ۱۰۰ میلیون نفر گفته شده است . فرضیه های بسیاری درباره ...

جهت ادامه مطالب فیلتر شکن خود را روشن و سپس روی " فایل " کلیک کنید.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

نظرسنجی

وبلاگ جدید بدون تعارف دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را چگونه ارزیابی می کنید؟

بولتن دانشگاه آزاد اسلامی

ابزار رایگان وبلاگ